Denník spisovateľa patrí k pozoruhodným a málo preskúmaným dielam
F. M. Dostojevského. Je kľúčom k duši skutočného Dostojevského aj k
mnohým z jeho slávnych románov. Vznikol ako spontánna výpoveď bez
autocenzúry k spoločenským, kultúrnym a politickým udalostiam v
Rusku, predovšetkým v rokoch 1876 – 1877. denník je skôr záznamom
prúdu vedomia než kompozične prísne racionálne premysleným dielom,
je snahou autora zachytiť súčasne vznikajúce myšlienky obrazy,
idey, názory usilujúce sa predrať na povrch v zhmotnenej podobe, čo
predurčuje aj na prvý pohľad zmätočný, chaotický rozprávačský štýl
denníka. Svoj spôsob písania denníka sám Dostojevskij vyjadril
slovami: „Verný svojmu naturelu začnem od konca, a nie od začiatku,
hneď vyjadrím celú myšlienku. Nikdy som nedokázal písať postupne,
približovať sa k veci a vyjadriť ideu, až keď ju už stihnem celú
vopred predžuť a podľa možnosti dokázať. Nemal som dosť
trpezlivosti, prekážal mi v tom môj charakter." Výber predstavuje
Dostojevského ako komentátora aktuálnych a pálčivých problémov
doby, ako učiteľa, kazateľa, proroka, ako ironického a niekedy až
sarkastického sudcu prostredníctvom jeho kontroverzných úvah o
náboženstve, katolicizme, morálke, politike, vojne, ale najmä o
mesianistickom poslaní ruského národa.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...