Knihu Príbehy 20. storočia - Rasa a rozum aktuálne nie je možné zakúpiť v žiadnom z porovnávaných e-shopov...
Krátky popis
4. číslo štvrťročníka Príbehy 20. storočia má podtitul RASA A
ROZUM. Rasizmus a rasové predsudky sú zlo a týmto krátkym slovom
končí každá civilizovaná diskusia. Rozdeľovanie a hlavne hodnotenie
ľudí podľa rás je však súčasťou ľudskej histórie. Delenie ľudí na
našich a cudzích, tento archetyp v našom uvažovaní, spôsobil v
histórii obrovské krvepreliatia, genocídy, vojny. Rasovým
vlastnostiam (farba pleti, výška postavy atď.) možno prisúdiť
metafyzický význam vyjadrený znamienkami absolútneho dobra a
absolútneho zla. Prirodzenú túžbu po intímnom spoločenstve svojich
možno vymeniť za paranoidné fantázie o tom, ako sú tí druhí
príčinou všetkých našich trápení aj všetkého zla vo vesmíre, píše
editor Tomáš Zálešák v úvodníku. Predstava o ľudskej sebarealizácii
môže vyústiť do viery v Nadčloveka (a ten dokáže skutočným a
nedokonalým ľuďom robiť hrozné veci). Takéto vízie sa môžu
prezliecť za vedu a môžu sa stať masovo mobilizujúcimi ideológiami.
A tie môžu slúžiť ako oprávnenie pre otroctvo a genocídu, ktoré
ideologické hnutia a režimy, ktoré vytvorili v 20. storočí páchali
s prispením modernej vedy a technológie. Tým zneužili nielen to, čo
ľudí prirodzene rozdeľuje. Zneužili na to aj rozumové kapacity,
ktoré ľudí spájajú, a ktoré neodkazujú na lokálne, historicky či
kultúrne podmienené normy či hodnoty, ale na univerzálne a
všeľudské kategórie. Okrem samotných príbehov a metodík pre
učiteľov a rodičov v čísle nájdete štúdie Mateja Beránka a Milana
Hrabovského, texty Evy Mosnákovej a Michala Vašečku, rozhovor s
Ábelom Ravaszom a veľa, veľa ďalších článkov.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...