Román Posledné morény ponúka ironicko-trýznivú spoveď rozprávačky
Johany na prahu jesene života s náznakmi autobiografických prvkov.
Rozprávačka uviazne v akomsi bezčasí – neschopná rozhodnutí, bez
chuti písať a žiť. Po krátkom vzplanutí sa neudeje nič, nepadne
nijaké rozhodnutie, no hrdinka je zrazu schopná a ochotná
pokračovať v ceste. Pátra po zmysle života, hodnotí a porovnáva.
Deziluzívna, nie však rezignujúca rekapitulácia je prehĺbená
symbolickým obrazom morén okolo letoviska – ako ťarchy času,
naliehavo dosadajúcej na Johanine plecia. Hoci nežije, ako si
vysnívala, nevzdáva sa, zatrpknutosť sa mení na vyrovnanie so
svetom. Sebairónia a presvedčivé stvárnenie postáv zabezpečia
úspech medzi milovníkmi kvalitnej literatúry. Monika Maronová
(1941) patrí k najvýznamnejším predstaviteľkám súčasnej nemeckej
románovej tvorby. Vydala trinásť titulov (napr. Popolček,
Nedorozumenie, Ada a Ewald, Zátišie číslo 6, Animal triste, Pavlove
listy, Miesto narodenia Belín, Ach, šťastie), je držiteľkou
prestížnych ocenení (Cena bratov Grimmovcov za rok 1991, Cena
Heinricha von Kleista za rok 1992, Nemecká národná cena za rok
2009).
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...