Dej románu Zátišie číslo 6 sa odohráva v polovici osemdesiatych
rokov v bývalej NDR v tichej luxusnej štvrti vyvolených, / na míle
vzdialených od toho, čo sa odohráva v uliciach NDR./ Rozalinda
Polkowská, štyridsaťdvaročná historička, sa jedného dňa rozhodne
nejsť viac do práce vo výskumnom ústave, kde takmer dve desaťročia
strávila „bádaním“ dejín robotníckeho hnutia, a už nikdy nepoužívať
svoj mozog za peniaze. Živí sa príležitostným prepisovaním textov
na stroji a tak prijme ponuku starého človeka, náhodnej známosti z
kaviarne, aby mu dvakrát do týždňa písala na diktát jeho pamäti.
Ukáže sa, že onen človek, profesor Beerenbaum, je bývalý vplyvný
komunistický funkcionár na univerzite, a Rozalinda začne s ním
proti svojej vôli polemizovať. Autorka rozpráva v prvej osobe.
Elegantne prenáša ťažisko deja z prítomnosti – z Beerenbaumovho
pohrebu – do spomienok na rastúce napätie medzi ním a ňou, ktoré
vyústi do otvorenej roztržky, keď sa Róza dozvie, že ten komu takto
slúži, má na svedomí uväznenie jej dobrého známeho, uznávaného
sinológa a japonistu. Po hádke dostane Beerenbaum infarkt a
zomiera. Ale to je iba kostra diela. Niet tu dosť miesta na
vykreslenie viacerých postáv z intelektuálneho i „krčmového“
prostredia knihy. Hoci je jej obsah neveselý, nesie múdre myšlienky
a brilantné postrehy a je vlastne malou historiografiou istého
obdobia jednej časti Nemecka, ale vlastne i celej strednej a
východnej Európy. A predovšetkým je to kvalitné a čítavé literárne
dielo.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...