A II. világháború legelegánsabb harckocsijának tartott PzKpfw V
Panther típusú páncélost úgy tervezték, hogy a harctér legerősebb
és legmozgékonyabb harcjárműve legyen. Az 1943 elején történt
bevetését követő fejlesztések révén ezen követelményeknek a
legteljesebb módon meg is felelt. Torziós rugózású futóműve olyan
sima futást biztosított, melyet a 70-es évekig nem sikerült elérni
más páncélosnál, 80 mm-es, döntött homlokpáncélja a legtöbb
ellenséges harckocsi fegyverzete számára áttörhetetlennek bizonyult
és 7,5 cm űrméretű KwK 42 L/70-es lövegével 1000 méter távolságról
képes volt 140 mm-es páncélzat leküzdésére. Thomas Anderson
harckocsiszakértő ezen műve eredeti német levéltári források
alapján mutatja be a Panther születését, válaszul a szovjet T-34-es
és KV harckocsikkal 1941-ben vívott harcokra. Bemutatja a
páncélosnak a harctereken elért sikereit, valamint kitér a számos
módosításra és a különféle típusváltozatokra is. Ez a mű, melyben
számos ritka, korábbi könyvekben nem publikált fénykép és rajz
kerül bemutatásra, a II. világháború egyik leghíresebb páncélosának
különleges történetét mutatja be.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...