Opatrovateľstvo si zasluhuje pozornosť nie len pre trendy starnutia
populácie, narastanie počtu ľudí so zdravotným znevýhodnením, ale
aj z dôvodu zabezpečovania služieb, ktoré reflektujú terajšie a ich
budúce potreby, rozsah, formy, ponuky v oblasti opatrovania a
starostlivosti. Všeobecne podporovaným postojom je zotrvanie
klienta v domácom prostredí, nie v inštitúcií. Text knihy nadväzuje
na predchádzajúce publikácie, ktoré zahrňovali oblasti opatrovania,
proces dokumentovania a základy konceptov pre odbor
opatrovateľstva. Klientom v rodine, ktorý je odkázaný na pomoc môže
byť dieťa, osoba s ťažkým zdravotným postihnutím (ŤZP), senior.
Kniha v porovnaní s ostatnými publikáciami v oblasti opatrovania je
unikátna tým, že obsahuje okrem všeobecne platných popisov činností
v zariadeniach sociálnych služieb aj popisy vyžadovaných odborných
činností realizovaných u klienta v prirodzenom prostredí, v
domácnosti. Odborné činnosti začleňujú spôsobilosť porozumieť
rodine funkčnej/dysfunkčnej, utváraniu vzťahov a stanovovať
očakávané výsledky u klienta. Klient, člen rodiny, rodina ako celok
a formálny poskytovateľ (opatrovateľ v pracovnom pomere) sú
nevyhnutne účastníkmi procesu a tvoria špecifický koncept. Text je
určený rodinám v situácii opatrovania člena domácnosti,
opatrovateľom, ktorí vykonávajú denne svoje zamestnanie v rodinách
alebo v zariadení sociálnych služieb a študentom v odboroch
opatrovateľstva, starostlivosti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...