Chilu Rajchmanovi bylo osmadvacet let, když jej v říjnu 1942
deportovali do Treblinky. Po vystoupení z vlaku byl oddělený od
přátel, unikl plynovým komorám a postupně se stal třídičem šatstva,
kadeřníkem, nosičem mrtvol nebo „zubařem“. Druhého srpna 1943 se
zúčastnil povstání v táboře a utekl. Po několika měsících bloudění
se ukryl u přítele. Válka ještě neskončila… Po osvobození se stal
jedním ze sedmapadesáti vězňů, kteří přežili Treblinku. V žádném
jiném koncentračním táboře nedošlo k takovému zdokonalení masového
vraždění statisíců lidí. Jeho svědectví o deseti měsících v pekle
plynových komor Treblinky, uveřejněné poprvé, je naprosto
jedinečné. Záznamy pořizoval bezprostředně po všem, co prožil, v
rychlosti, dokonce ještě před vítězstvím nad nacisty, proto patří
mezi nejsilnější svědectví. Po válce se Chil Rajchman oženil s
Lilou, s níž měl tři syny. Koncem roku 1946 opustil Polsko a odjel
do Uruguaye. Svědčil v několika procesech s bývalými příslušníky
SS. Celý život měl své poznámky u sebe a vracel se k nim vždy,
jakmile mu vypověděla paměť. Dříve než před několika lety zemřel,
požádal rodinu, aby jeho svědectví zveřejnila.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...