Od chvíle, keď Rajchman prišiel do Treblinky, až do okamihu, keď z
nej utiekol, stretával sa len s hladom, chorobou a všadeprítomným
strachom. Okrem toho sa hneď na začiatku musel vyrovnať so
zdrvujúcou stratou vlastnej sestry, ktorá prišla do Treblinky spolu
s ďalšími ženami a ich deťmi. Vo svojich textoch Rajchman detailne
opisuje kruté zaobchádzanie nacistov s miliónmi ľudí. Rozpráva o
pekelnom rozdeľovaní prác, prostredníctvom ktorého uskutočňovali
kruté vyhladzovanie. Rajchman začínal ako holič žien, ktoré boli
následne posielané do plynových komôr. Neskôr mu ponúkli ďalšiu
prácu v tajnej zóne tábora - prenášal telá ľudí udusených oxidom
uhoľnatým, ktoré tento plyn často menil na nepoznanie. O niečo
neskôr bol preradený na prácu, ktorá ho poznačila na celý život -
stal sa tzv. zubárom, čo znamená, že mŕtvolám nútene vytrhával zuby
a oberal ich aj o ďalšie cennosti. TIETO PEKELNÉ MEMOÁRE
ZACHYTÁVAJÚ AUTENTICKÝ PRÍBEH ČLOVEKA, KTORÝ PREŽIL NACISTICKÉ
ZVERSTVÁ, ABY MOHOL ROZPRÁVAŤ PRÍBEHY MILIÓNOV ĽUDÍ, KTORÍ
HOLOKAUST NEPREŽILI.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...