Marketing v 21. storočí vstupuje do svojej novej éry
charakterizovanou hlavne dvoma fenoménmi: digitalizáciou a
udržateľnosťou. O digitalizácii v marketingu bolo už napísaných
množstvo kníh, od tvorby úspešného webu, zarábajúceho blogu,
marketingu na facebooku či instagrame až po príručky pre
influencerov, ako na svoje siete prilákať čo najviac followerov.
Spojenie udržateľnosti a marketingu je však pre mnohých
abstraktnejšia a zároveň komplikovanejšia téma. Vyžaduje si
multidisciplinárny prístup a jej pochopenie v plnej komplexnosti.
Poukazuje totiž na nevyhnutnosť transformovať konvenčný marketing,
a to nie len zo strany firiem, spotrebiteľa či vzdelávania, ale aj
v rámci celej spoločnosti, hospodárstva a ekonomického myslenia.
Kniha Udržateľný marketing hľadá odpovede na otázky: – Ktoré
megatrendy ovplyvňujú marketing v 21. storočí? – Prečo potrebujeme
kritickú reflexiu základných predpokladov marketingu, noriem a
hodnôt a ktorým smerom sa marketing uberá? – Prečo a ako nastáva
posun zameriania spotrebiteľa na nákup k zvažovaniu spotreby ako
holistického procesu? – Ako nastaviť marketingovú stratégiu
reflektujúcu ekologické a sociálne problémy? – Ako pochopiť
sociálno – ekologické vplyvy produktov na mikroúrovni? – Aké
marketingové nástroje môžu použiť firmy na podporu udržateľnosti? –
Aká je budúcnosť udržateľného marketingu?
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz
búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza
vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory
medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v
takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený
prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za
zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často
vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto
prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života
vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je
známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie
ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia
preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas
problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy,
a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo
napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území
Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach
zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah
o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov
uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho
mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi
pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý
sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou.
Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca
Aurelia.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...