První díl zamýšlené trilogie zavede čtenáře k obyvatelům čtvrti v
západním Oslu v poválečném čase koncem čtyřicátých let 20. století.
V centru pozornosti stojí rodina Maj a Ewalda Kristoffersenových a
jejich malý syn, Jesper. Ewald pracuje v reklamní agentuře, která
připravuje oslavy 900. výročí hlavního města, a Maj po večerech
vede účetnictví Červeného kříže. Seznámíme se i s jejich sousedkou,
paní Vikovou, která vlastní telefon, místním řezníkem Melsomem a
jeho synem Josteinem, hotelovým pianistem Enzem Zanettim, učitelem
Lokkem a s dalšími obyvateli města. Napjatě čteme jejich životní
příběhy z doby, kdy se město vzpamatovávalo z válečných let.
Dovídáme se i o osudech širších okruhů obyvatel Osla, jež poznáváme
prostřednictvím zápisů ze schůzí Červeného kříže. Zápisy hodně
vypovídají o tehdejší době, ale i o tom, jak se s dějinami v
„malém“ zachází. V rozsáhlé, epické trilogii Stopy města dává
Christensen nahlédnout do životů neobyčejných hrdinů, jejichž osudy
zanechávají nesmazatelnou stopu v drobné historii města. Přibližuje
atmosféru poválečný let i následujících desetiletích v hlavním
městě Norska v kontextu společenských, sociálních i politických
proměn doby.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...