Přehledová monografie je zaměřena na psychologická specifika
mimořádně rozumově nadaných žáků, jejichž schopnosti jsou často
skryty v důsledku existence souběžné specifické vývojové poruchy
učení, dyslexie. Publikace mapuje genezi mezinárodního odborného
zájmu o danou problematiku a věnuje se zejména problematice procesu
psychologické diagnostiky a pedagogické identifikace dané populace
nadaných. Důraz je kladen i na popis bariér a stereotypních
přístupů, které odpovídající identifikaci významně brání. Autorka
věnuje rovněž pozornost přehledu typických poznávacích, sociálních
a emocionálních charakteristik sledované populace nadaných a
upozorňuje na významná rizika, spojená s chybnou nebo nedostatečnou
identifikací. Mezi vysoce nepříznivé důsledky je řazena otázka
vzniku sociálních a emocionálních problémů, zformování chronického
akademického selhávání a narušení stability fungování celého
rodinného systému, ve kterém dítě vyrůstá. Naznačeny jsou i
možnosti psychologického poradenství a úprav způsobu vzdělávání ve
vztahu ke sledované populaci nadaných žáků a studentů.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...