Pre niekoho to môže byť rezignácia, pre iného sila vystačiť si s
minimálnymi nárokmi na seba aj na druhých. Poddať sa niečomu, „čo
vnímame ako silnejšie“. Trpezlivo upriamovať myseľ na každodennosť,
každodenné činnosti povyšovať na obrad. Premeniť na báseň varenie
obeda i novinovú správu, sledovaný film i lúštenú krížovku.
Separáciu odpadu nazerať predovšetkým v metaforickom zmysle ako
potrebu triedenia vlastných hodnotiacich súdov, predsudkov,
spomienok, reči, jazyka. Prijať vlastné oddeľovanie, do ktorého nás
prirodzene vrhá lineárnosť vymedzeného času rovnako ako prudké,
nečakané scvrknutie času v celosvetovej karanténe či pri
individuálnej izolácii v chorobe. Básnické texty v zbierke
Separácia (hygienické opatrenia reči) majú podobu svojského, jemne
ironického lyrického denníka, osobných meditácií ako možného
spôsobu obrany pred civilizačnou úzkosťou, naberaním odvahy byť iba
pierko / sadnúť niekomu na nos / nechať sa chvíľu pohadzovať
dychom.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...