This richly diverse exploration of female artists and
self-portraits is a brilliant and poignant demonstration of
originality in works of haunting variety. The two earliest
self-portraits come from 12th-century illuminated manuscripts in
which nuns gaze at us across eight centuries. In 16th-century
Italy, Sofonisba Anguissola paints one of the longest series of
self-portraits, spanning adolescence to old age. In 17th-century
Holland, Judith Leyster shows herself at the easel as a relaxed,
self-assured professional. In the 18th century, artists from
Elisabeth Vigée-Lebrun to Angelica Kauffman express both passion
for their craft and the idea of femininity, and in the 19th the
salons and art schools at last open their doors to a host of
talented women artists, including Berthe Morisot, ushering in a new
and resonant self-confidence. The modern period demolishes taboos:
Alice Neel painting herself nude at eighty, Frida Kahlo rendering
physical pain, Cindy Sherman exploring identity, Marlene Dumas
dispensing with all boundaries. The full verve of Frances
Borzello’s enthralling text, and the hypnotic intensity of the
accompanying self-portraits, is revealed to the full in this
inspiring book.Table of Contents1. In the Beginning: The Sixteenth
Century • 2. The New Self-Confidence: The Seventeenth Century • 3.
Professionals and Amateurs: The Eighteenth Century • 4. The Opening
Door: The Nineteenth Century • 5. Breaking Taboos: The Twentieth
Century • 6. Feminism and After: Towards the Contemporary
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...