Nina Kollárová sa čitateľovi predstavuje svojím básnickým debutom
Premlčané ticho. Ako už napovedá názov, ticho je v zbierke
variované na úrovni témy, ale aj na formálnej rovine. Kollárovej
básne „nekričia“, naopak, jemným, kultivovaným spôsobom šepkajú.
Ich šepot sa však nedá prepočuť, pretože autorka sa vo svojich
textoch venuje vážnym témam samoty, ale aj (ne)naplnenej lásky či
vzťahov ako takých. Ticho z názvu zbierky sa ukrýva v básňach v
spomínanej samote, ale je tiež transformované do podoby snehu,
zimy. Debut je rozdelený do troch častí, pričom prvá časť Ticho v
ústach je venovaná starším básňam, aby tak bola dodržaná alebo
aspoň naznačená tvorivá kontinuita medzi súčasnosťou a minulosťou.
Práve v týchto starších textoch sa Kollárová „vracia“ k motívom
detstva, k prvým láskam, prvým sklamaniam... Druhá časť Premlčané
ticho vedie čitateľa preč zo známeho prostredia – je akýmsi
transferom medzi minulosťou a súčasnosťou. Pomerne častý je tu
motív cesty, vlaku, odchádzania... V tretej časti – Boli by to
pekné pohľadnice sa odchodom akoby otváral lyrický priestor, na
jednej strane sú básne situované do rôznych európskych miest, no
zároveň tu autorka ponúka aj inovovanú poetiku, hrá sa s textom, s
témou a niekedy možno aj s čitateľom. Zbierka vyšla v Edícii
mladých slovenských autorov časopisu Dotyky.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...