Novinár, spisovateľ a scenárista James M. Cain (1892 – 1977) býva
označovaný za jedného z „otcov zakladateľov“ americkej drsnej školy
spolu s Dashiellom Hammettom a Raymondom Chandlerom, hoci on sám
akékoľvek škatuľkovanie odmietal. Jeho prvý román, príbeh tuláka
Franka Chambersa, krásnej Cory a jej manžela Nicka vyvolal vo
svojej dobe (1934) búrlivé reakcie. Niektorí knihu ostro odsúdili a
dokonca zakázali pre priveľmi erotický a násilnícky obsah – z
dnešného pohľadu podaný veľmi decentne –, no čitatelia zjavne
zastávali iný názor, lebo Poštár zvoní vždy dvakrát sa stal
výnimočne úspešným bestsellerom a dodnes patrí medzi klasické diela
svetovej literatúry. Prevratný je najmä pre svoj nezvyčajne úsporný
štýl. Autor sa vyhýba opisom, dej posúva predovšetkým úsečnými
dialógmi hlavných postáv a príbeh rozpráva v prvej osobe. Albert
Camus vraj pri písaní Cudzinca čerpal inšpiráciu z Poštára. O
význame názvu sa popísalo veľa, ale pravdepodobne vznikol
dodatočne, pri rozhovore s dramatikom Vincentom Lawrenceom, ktorý
Cainovi rozprával, ako každý deň čaká na poštára a skrýva sa v
záhrade zo strachu, aby mu nepriniesol ďalšie odmietnutie od
vydavateľa. „Poštár vždy zvoní dvakrát,“ dodal. Cain usúdil, že by
to bol vhodný titul pre príbeh o láske a vášni, o nenávisti a
vražde. Útla knižka čitateľa zaujme od prvých riadkov a nedá mu
vydýchnuť až do samého konca, aj keď mnohí poznajú príbeh v
sfilmovanej podobe, napríklad s vynikajúcim Jackom Nicholsonom a
Jessicou Langeovou z roku 1981.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...