V románe Peterburg ruského mladosymbolistu Andreja Belého (1880 –
1934) je vyrozprávaný príbeh mesta Peterburg a jeho obyvateľov v
čase prvej ruskej revolúcie v rokoch 1905 – 1907. Peterburské ulice
sa tu hemžia postavičkami a či tieňmi a siluetami ľudí, alebo len
ich časťami – klobúkmi, nosmi a paličkami, splývajúcimi do sivej
masy riadiacej sa inštinktmi. A v uzavretých priestoroch honosného
domu sa zmietajú dvaja hlavní hrdinovia: Apolón Apolónovič a jeho
syn Nikolaj Apolónovič. Vinou prevahy rozumu sa v nich zachovali
len zvyšky citov, nenávisti a lásky, aj to skarikovaných v duchu
autorovej skepsy. Otec, vysoký cársky úradník, ktorému sa syn
odcudzil, ho neznáša kvôli jeho nečinnosti a syn otca nenávidí
ideovo i telesne, chce ho zavraždiť. Na druhej strane je ľúbostný
trojuholník, kde sa kvôli pokrivenej láske zmietajú všetci
zúčastnení – Nikolaj Apolónovič, Sofia Petrovna aj oklamaný
manžel... V tkanive rytmizovanej prózy s návratnými snami sa
opakujú slová a vety, celé pasáže. Odrážajú utkvelé predstavy a
posadnutosť románových postáv. Belyj prehlbuje baudelairovské
videnie alegorizovaného veľkomesta, jeho románový Peterburg
založený na geometrii priestoru predstavuje jedinečný svet, inú
umeleckú realitu. Vytvoril ju pomocou experimentálnych,
novátorských postupov, ktorými symbolizmus prekonal, „presiakol"
avantgardnými prvkami. Toto vrcholné dielo spisovateľa predstavuje
jeden z dôležitých inšpiračných zdrojov ruskej i svetovej
literatúry. Román Peterburg Andreja Belého je v novom slovenskom
vydaní opatrený doslovom a kalendáriom života a tvorby spisovateľa,
ako aj textovými vysvetlivkami určenými pre čitateľovu orientáciu.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...