První část Oploceného lesa obsahuje texty, jež předvádějí mezní
situace, popisují křehké lidské vztahy ve chvílích krajního
vyhrocení a ukazují, jak často stačí jen malý krůček, abychom od
vzájemných ústrků dospěli ke vzájemné pomoci nebo naopak, od pomoci
k ústrkům. Příběhy, jejichž klíčovým slovem je abúzus, vyprávějí o
tom, jak dokáže jedinec reagovat na vlivy mnohdy negativního rázu,
jak umí jeho osobnost vstřebat a integrovat prožitá traumata a
odkud se bere schopnost, díky které se člověk může nakonec vymanit
z oněch začarovaných kruhů a procesů, do nichž ho zmíněné situace
zavedly. Básně jsou pokusem o interpretaci tragédií nebo alespoň o
jejich umístění v takovém prostoru, v němž se nabízí možnost
nějakého rozuzlení. Druhá polovina sbírky se zamýšlí nad tématem
samoty a odpovědností, která se k ní pojí (zdůrazňuje, že za
vlastní život jsme odpovědni hlavně sami), a vnáší do něho i
kolektivní zkušenost vyvozenou z pandemické situace. Závěr knihy se
pak snaží vykolíkovat určitou cestu ke znovunalezení zpřetrhaných
vzájemných vztahů.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...