Od predstavy k skutočnosti diela

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 9,30 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Od predstavy k skutočnosti diela kúpite na Gorila.sk
Gorila.sk
9,30 €
Skladom (dodanie do 14 dní)

Krátky popis
Voľné pokračovanie prvého dielu štúdií o modernom výtvarnom umení a jeho vplyvoch na iné druhy umenia je pokusom pregnantne analyticky naznačovať potrebu syntézy umenia. Preto aj záverečná kapitola o metateórii umenia, ktorá je objavným vyvrcholením knihy, je pre autora viac než len úsilím o dovŕšenie vedeckých teoretických ambícií na danom poli. Je preňho nástrojom principiálneho oslobodenia praxe od akéhokoľvek apriórneho dogmatizmu a bezduchej rutiny myslenia. Obsah:
  • Konkrétnosť umeleckej súčasnosti - namiesto úvodu
    • Psychologické východiská, teória poznania, predpoklady poetiky realizmu
    • Hľadanie novej formy, futurológia, predpoklady poetiky avantgardy
    • Definitíva dejín, politika a dejiny, predpoklady faktickej syntézy
    • Metateória umenia, aktuálnosť metodologickej syntézy
    • Predslov: Dalimír HajkoIlustrácie: Ľ. Fulla, Ľ. Kudlák, K. Malevič, T. van Doesburg
  • Výber kníh autora Tomáš Štrauss

    Zobraziť všetky knihy autora Tomáš Štrauss
    Výber kníh vydavateľa Hajko a Hajková

    Zobraziť všetky knihy vydavateľa Hajko a Hajková
    Naše tipy


    Matematika 5 - Pracovný zošit 1 - Zuzana Berová
    Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku. Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických, alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy. Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie ročníky osemročných gymnázií.