The ‘definition’ of Europe is a social construction that has been
transformed historically several times and nowadays it has been in
the midst of hot debates. The ESPON 2007 publication ‘Europe in the
World’ when it provides a vision about the future of the EU in a
global overview, it raises also the question about the definition
of Europe in the following way: ‘The division of the World into
continents is not an objective scientific reality but a social and
historical production, established by Europe and for Europe when it
was a dominating power in the World. (…) The analysis of
‘continentality’ does not provide a clear delineation of the Europe
continent (…) Objective scientific methods can therefore support
different definitions of ‘Europe’ (…) But they can not decide which
one is the best from a political point of view.’ (ESPON, 2007:4).
Similarly, the ‘definition’ of the EU has been even more a social
construction that has changed radically after each wave of
enlargement. After the Eastern enlargement from the EU15 to the
EU27, however, this definition has changed beyond recognition. At
the earlier enlargements the subsequent redefinitions of the EU
were present-oriented as conceptual frameworks for the existing
Union. With the Eastern enlargement the EU seems to have reached
its internal and external limits for a long time, neither widening
nor deepening cannot continue as before. Nowadays the EU needs a
new, future oriented definition. The EU is not ‘given’, it has be
‘reinvented’ or redefined, and this new definition as a social
construct depends on our decision or on our vision where to go.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy New Perspectives for the EU team presidencies - Attila Ágh,Judit Kis-Varga je 2,79 €
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz
búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza
vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory
medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v
takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený
prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za
zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často
vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto
prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života
vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je
známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie
ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia
preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas
problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy,
a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo
napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území
Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach
zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah
o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov
uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho
mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi
pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý
sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou.
Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca
Aurelia.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...