Bennett Fox mi do života vstúpil v jedno nepríjemné pondelkové
ráno. Meškala som v prvý deň do práce – do novej práce, o ktorú som
mala teraz pre nečakanú fúziu bojovať. Na upevnení svojej pozície
vo firme som pritom drela osem rokov. Kým som si sťahovala veci do
nových priestorov, za stieračom som si našla pokutu za parkovanie.
Dostali ju všetky autá na ulici okrem toho predo mnou – šlo o
rovnaké audi, ako mám ja. Naštvalo ma to, preto som sa rozhodla, že
mu svoju pokutu podarujem. Dúfala som, že ju majiteľ zaplatí a nič
si nevšimne. Nanešťastie som mu pritom zlomila stierač. Uznajte,
mohlo to byť horšie? Vo výťahu som potom stretla neskutočne
príťažlivého chlapa. To mi trochu zlepšilo náladu. Poznáte to ?
motýliky v bruchu, zrýchlený dych, napätie, že by sa dalo krájať.
Pri vystupovaní z výťahu na mňa pozrel takým žeravým pohľadom, až
ma zalial rumenec. Možno má tá fúzia predsa len svoje výhody. Tak
sa mi aspoň zdalo, kým som nevkročila do šéfovej kancelárie a
nespoznala svojho konkurenta. Z chlapa vo výťahu sa razom stal môj
úhlavný nepriateľ. A ten žeravý pohľad? Ani zďaleka nešlo o
príťažlivosť. Videl, ako som mu poškodila auto, a nevedel sa
dočkať, kedy ma zničí. Medzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká
hranica, ktorú by sme nemali prekročiť. Hej, nemali by sme… Ale
balansovať nad priepasťou je niekedy také zábavné! Z anglického
originálu We Shouldn’t (C. Scott Publishing Corp, New York 2019)
preložila Ivana Hostová.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...