OBSAH 1 Moderná edukácia v ošetrovateľstve 1.1 Vymedzenie
témotvorných pojmov 1.2 Edukácia v ošetrovateľstve 1.3 Edukačná
rola sestry 1.4 Determinanty edukácie v ošetrovateľstve 1.5
Edukačný proces v ošetrovateľstve 1.5.1 Prekážky v edukačnom
procese 1.6 Význam edukácie v ošetrovateľstve 2 Edukácia pacienta v
podpore zdravia 2.1 Definovanie pojmov: zdravie, podpora zdravia,
prevencia chorôb, udržiavanie zdravia 2.1.5 Ďalšie významné
definície pojmov 2.2 Kompliancia ako rámec podpory zdravia 2.3
Modely zdravia a modely podpory zdravia 3 Edukačné teórie a modely
edukácie 3.1 Behaviorálne teórie učenia (klasické a operačné
podmieňovanie) 3.2 Kognitívne teórie učenia (modely vyučovania) 3.3
Psychosociálne edukačné modely a teórie 3.4 Metóda humanitnej
interpretácie 3.5 Teória rodovej diferenciácie 4 Motivácia v
edukácii pacienta 4.1 Definície pojmu motivácia 4.2 Charakteristika
a druhy motivácie 4.3 Správanie, motív, potreba 4.4 Incentíva,
vonkajšie motivujúce podnety 4.5 Teórie a modely motivácie 4.6
Uspokojovanie potrieb 4.7 Motivácia v edukačnom procese 4.8
Praktické námety na vytváranie a posilňovanie motivácie pacienta 5
Sociálne a multikultúrne aspekty edukácie 5.1 Etnicko-kultúrne
aspekty edukácie v ošetrovateľstve 5.2 Demografické faktory a
životný štýl v edukácii 5.3 Sociálne charakteristiky –
rešpektovanie sociálnej triedy, rodiny a komunity v edukácii 5.4
Očakávania od zdravotnej starostlivosti 6 Posúdenie v edukačnom
procese 6.1 Obsah edukačného posúdenia 6.2 Príprava na edukačné
posúdenie 6.3 Ako identifikovať deficity vo vedomostiach a
zručnostiach 6.4 Realizácia edukačného posúdenia v klinickej praxi
7 Plánovanie, realizácia a hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve
7.1 Plánovanie edukácie v ošetrovateľstve 7.2 Realizácia edukácie v
ošetrovateľstve 7.3 Hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve . 8
Zdroje edukace pacientů na internetu a e-learningové strategie v
edukaci pacientů 8.1 Důvody a motivace pro implementaci online
edukace pacientů 8.2 E-learning v edukaci pacientů 8.3 Plánování
online edukace pacientů 8.4 Druhy online edukačních médií a
prostředků pro pacienty 8.5 E-learningové kurzy pro pacienty 8.6
Praktická doporučení pro úpravu studijních materiálů v
e-learningovém kurzu 8.7 Rizika e-learningové edukace pacientů 8.8
Budoucnost ICT technologií v edukaci pacientů 9 Edukačné programy v
komunite 9.1 Posudzovanie potrieb komunity 9.2 Plánovanie a
implementácia edukačných programov 9.3 Modely podpory zdravia pre
komunity 9.4 Miesto a prostredie edukácie 9.5 Organizačné formy,
metódy a prostriedky edukácie v komunite 9.6 Niektoré programy a
projekty na podporu zdravia komunity (národná úroveň) 9.7
Vyhodnotenie edukačných programov 10 Procesuálne riadenie edukácie
10.1 Care management 10.2 Case management 10.3 Caseload management
10.4 Porovnanie systémov caseload management, case management a
care management 10.5 Integrácia edukácie do systému case management
10.6 Faktory ovplyvňujúce proces edukácie v rámci systému case
management 10.7 Manažment zmeny, hodnotenie efektívnosti edukačného
programu, výskum ÚVOD Problematika edukácie v ošetrovateľstve má
kľúčové postavenie pri dosahovaní zmien v poznaní a správaní
pacientov, rodín a komunít. Pomáha ľuďom mať zdraviu prospešné
správanie v ich každodennom živote, posilňuje kompetencie a
sebadôveru pacienta a rozvíjanie jeho vlastných schopností. Touto
monografiou by sme chceli prispieť k rozšíreniu poznatkov z oblasti
edukácie v ošetrovateľstve a podporiť zdravotníckych profesionálov
v edukačných aktivitách zameraných na celkové zlepšenie kvality
života pacientov, rodín a komunít s pozitívnym efektom na
spokojnosť pacientov s ošetrovateľskou starostlivosťou.
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz
búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza
vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory
medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v
takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený
prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za
zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často
vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto
prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života
vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je
známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie
ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia
preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas
problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy,
a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo
napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území
Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach
zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah
o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov
uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho
mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi
pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý
sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou.
Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca
Aurelia.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...