Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou
praxou vo výučbe dejepisu na základnej škole a gymnáziu ako
výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na
Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí
spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité
predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného
autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať
didaktiku a metodiku dejepisu. Autor sa totiž domnieva, že stále
chýba model jej výučby, model, ktorý by výraznejšie konkretizoval a
zjednodušoval teoretický i praktický koncept výučby didaktiky a
metodiky dejepisu. Mal by to byť model, ktorý súčasne zdôrazňuje
väčšiu spätosť medzi didaktikou a metodikou dejepisu. Dielo
teoreticky a prakticky ilustruje cieľové zámery, ako v škole
spolupracovať s mladšími žiačkami a žiakmi a postupne z nich
utvárať kriticky mysliace celistvé osobnosti, prostredníctvom
neobvyklej metafory, ktorá približuje podstatné úlohy vo vizuálne
stvárnenom pohybe hore a dolu od koreňov a naspäť ku koreňom
metaforického stromu. Stelesňovanie týchto úloh sa tak stáva
dôležitým predpokladom výučby (nielen) dejepisu na základných a
stredných školách. Uvedený model didaktiky dejepisu umožní
učiteľom: *netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou gramatikou
dejepisu, *uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k
minulosti, *vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále
vykonávame cieľovo orientačnú činnosť, *aranžovať metódy výučby ako
cesty učebným labyrintom, *inscenovať učebné figúry ako výraz
osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby, *uvedomovať si
svoj ustavičný pohyb hore a dolu vo výučbe dejepisu, *aplikovať
tento pohyb na ostatné učebné predmety. Obsah: K predpokladom
postupu I Korene stromu ako metafora učiteľovej úlohy
diagnostikovať a prehlbovať žitý prítomný vzťah svojich žiačok a
žiakov k minulosti II Kmeň stromu ako metafora učiteľovej úlohy
plánovať svoju výučbu III Vetvy stromu ako metafora učiteľovej
úlohy aranžovať učebné cesty metódy výučby IV Vetvičky, listy,
kvety a plody stromu ako metafora učiteľovej úlohy inscenovať
učebné figúry V Pohyb z vrcholu stromu k jeho koreňom ako metafora
reflexie učiteľovej výučby i učenia sa jeho žiačok a žiakov
Literatúra
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu je 18,33 €
V treťom diely série OUTLANDER sa dozvedáme, že Jamiemu Fraserovi
sa ani pri všetkej snahe nepodarilo zahynúť na bojisku pri
Cullodene. Nie je z toho nadšený. V dvadsiatom storočí je Claire
síce šokovaná z odhalenia, že Jamie prežil, ale rovnako je aj
nadšená. Spoznávame Jamieho príbeh, ako postupne plynie, keď sa
pokúša pozliepať život z čiastočiek svojej duše aj svojej krajiny,
ktoré zostali, a z Clairinho krátkeho opisu spoznáme uplynulých
dvadsať rokov po tom, čo ho opustila v Cullodene. Roger MacKenzie a
Brianna (Clairina a Jamieho dcéra) si k sebe nachádzajú cestu počas
spoločného pátrania útržkami minulosti a tvrdošijne hľadajú stopy
po Jamiem Fraserovi. Dokážu ho nájsť? A ak sa im to podarí, vráti
sa Claire k nemu? A ak sa vráti... čo bude potom? Úprimne? Asi by
bolo jednoduchšie opísať, čo sa nestalo, ako to, čo sa stalo.
Príbeh plynie od duchov Samhainu v Škótskej Vysočine až k uliciam a
nevestincom Edinburghu, k šírošírym diaľavám na mori a
dobrodružstvám v Západnej Indii. Kníhtlač, vlastizrada, vražda,
vúdú, čínsky fetišizmus nôh, únos, korytnačia polievka a mnoho
iného. Ale za tým všetkým stojí jediná Jamieho otázka: „Sassenach,
prijmeš ma takého, aký som, a riskneš všetko pre muža, ktorého si
kedysi poznala?“
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...