Kniha vznikla na základe kolektívneho úsilia autorov, ktorí sa
dlhodobo systematicky venujú problematike urgentnej medicíny, roky
pôsobia v jej prednemocničnej zložke na Slovensku, v Čechách a
Rakúsku, prednášajú na vysokých školách urgentnú zdravotnú
starostlivosť, krízový manažment a medicínu katastrof. Mnohí z nich
na vlastnej koži zažili nejedno hromadné nešťastie menšieho či
väčšieho rozsahu, mnohí sú aktérmi námetových, tematických a
súčinnostných cvičení. Zvládnutie zdravotných dôsledkov hromadného
nešťastia je ťažké z viacerých dôvodov. Edukačné modely sú
prínosom, ale neexistuje model, ktorý by dokázal nasimulovať každú
konkrétnu situáciu v konkrétnom priestore a v podmienkach
nešťastia. Dostupná slovenská literatúra, ktorá by ponúkla
problematiku hromadných nešťastí a katastrof vo väčšom rozsahu a s
hlbším prienikom chýba. Túto priepasť medzi zahraničnou a domácou
literatúrou sa usilovali vyrovnať slovenskí autori Šimko, Babík
významnou publikáciou Hromadné nešťastia, medicína katastrof pred
vyše desiatimi rokmi. Medicína katastrof však patrí medzi dynamicky
sa rozvíjajúce odbory a je potrebné vychádzať zo súčasnej
politicko-ekonomickej situácie spoločnosti, zdravotnej a
bezpečnostnej politiky štátu. Pripravenosť na katastrofy sa v
našich podmienkach zameriava skôr na pomerne úzky rozsah možných
udalostí (v protiklade s inými štátmi sveta). Nové svetové problémy
súvisiace najmä s globálnou hrozbou terorizmu nás však nemôžu
nechať v pokoji. Práve terorizmus, najmä bioterorizmus, môže viesť
ku katastrofe oveľa väčšej, ako bola akákoľvek pandémia v prírode.
Ak berieme do úvahy nebezpečenstvo pre ľudstvo, sú jeho riziká
všade okolo nás. Denne počúvame správy z celého sveta o rôznych
mimoriadnych udalostiach, závažných katastrofách s množstvom obetí
a nevyčísliteľnými škodami. Rok 2010 bol podľa správy z Centra pre
výskum epidemiológie katastrof v Ženeve najsmrteľnejším za posledné
dve desaťročia. Obete na životoch a obrovské celkové škody majú na
svedomí v tejto hrozivej bilancii najmä prírodné katastrofy.
Čtyřdílná Nová klavírní škola je určena pro děti školního věku od 7
let. Nová klavírní škola chce usnadnit práci učitelům klavírní hry
na všech typech škol i učitelům soukromým. Velký rozsah látky
umožňuje připravit žáka během čtyř až pěti let na úroveň např.
těžších etud Czerného op. 261. Rychlost postupu volí učitel podle
schopností žáka. Celou řadu provázejí národní písničky od jednoduše
upravených až po umělecky zpracované písně. Cílem školy je také
prohlubovat lásku k hudbě, hudební cítění, sluchovou a rytmickou
představivost.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...