Nezaměstnanost je naléhavým problémem dnešní doby. Má sociální,
ekonomické, psychologické i zdravotní důsledky. Kniha prezentuje
první velký výzkum k tomuto tématu. Patří ke klasické moderní
sociálně vědecké analýze, metodicky a obsahově má příkladný význam
i pro dnešní výzkum nezaměstnanosti. V terénním výzkumu byly
využity kvalitativní i kvantitativní metody s cílem zachytit
komplexní způsoby prožívání ztráty práce dělníků v obci Marienthal,
poblíž Vídně. Použitá metoda zúčastněného pozorování je jednou z
nejvýznamnějších metod etnografie. Studie podává komplexní popis
psychosociálních následků dlouhodobé nezaměstnanosti pro postižené
rodiny a pro celé vesnické společenství v Marienthalu. Studie známá
jako "Marienthal" se stala "klasickou" četbou generací studentů
sociologie a odvolávají se na ni jak odborníci zabývající se
otázkami nezaměstnanosti, tak i sociologové studující rodinu a také
zastánci měření v sociologii vyznávající kvalitativní výzkumné
metody. Míru vlivu této knihy na rakouské prostředí dokládají
přehledové studie nezaměstnanosti ukazující, že právě Rakousko má
jednu z nejnižších úrovní nezaměstnanosti (4 %).
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...