Monografická práca z oblasti literárnej vedy Literatúra ako
existenciálna komunikácia, ktorej autorom je prof. PhDr. Dalimír
Hajko, DrSc., skúma súvislosti medzi tvorbou umeleckej literatúry
(poézie a prózy), literatúry faktu, filozofickými východiskami a
autorskými zámermi tvorcov. Analýza vzťahu filozofickej a umeleckej
roviny zovšeobecnenia reflexie skutočnosti – nielen jej poznávania,
ale aj formovania novej ľudskej situácie – poskytuje možnosti
prieniku do poznania a interpretácie širokých
kultúrno-civilizačných súvislostí. Kniha je rozdelená na tri časti
– prvá je venovaná všeobecným teoretickým a metodologickým
východiskám, v druhej sa autor pokúša o literárnovedné prieniky do
tvorivých koncepcií relevantných spisovateľských osobností a tretia
obsahuje príklady ich aktuálnej literárnokritickej aplikácie na
diela súčasnej, najmä slovenskej literárnej tvorby v du¬chu slov
Artura Schlessingera: „Ak chceme prežiť, musíme mať nápady, víziu a
odvahu.“ Práve kniha Dalimíra Hajka je dôkazom pravdivosti tejto
myšlienky. Len veľké osobnos¬ti dokážu inšpirovať a stimulovať
ľudského ducha. Literatúra a veda, poézia a próza, ktoré tvoria
umelecký text v symbióze s vedeckým vysvetľovaním skutočnosti, sú
toho dôkazom. Invenčný spisovateľ umeleckými prostriedkami
inšpiruje čitateľa, núti ho zamyslieť sa nad problémami života a
smrti, spoločnosti ako aj samotného jednotlivca v kontexte s
filozofiou bytia. Jasne vyhranený autor tejto práce – pedagóg a
vedec, literát a esejista v jednom, ponúka čitateľovi skutočnú
delikatesu.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Literatúra ako existenciálna komunikácia je 9,50 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...