Ivana Kladivíková Miháliková (1982, Handlová) sa písaniu poézie
začala intenzívnejšie venovať počas magisterského, neskôr aj
doktorandského štúdia a učiteľského pôsobenia na FF UK v Nitre.
Charakteristickým pre básne prezentované v zbierke je minimalizmus,
kompaktnosť, hra so slovami a voľný verš. Ako výraznejší protiklad
vystupuje na jednej strane pohyb, plynutie, putovanie (krédo,
prekonanie) a na strane druhej stagnácia a uviaznutie (fragment z
nepohnutia, v stave-prístave-predstave-ústave). Mnohé z básní
reflektujú vnútorné pnutia súvisiace s nie práve ideálnou realitou,
ktoré sa autorka snaží vyvažovať s odstupom a istou formou
odľahčenia (s citom pre nezmysel, kolobehy, diagnóza, keď krajinou
s hranami poletuje vodítko). Prítomné sú však aj texty, v ktorých
je precitnutie do reality a uvedomenie si vlastnej pozície v nej
trpkejšie (zaručene čili, sklony, príbeh z bezčasia). Napriek
čiastočnej melancholickosti niektorých básní je stále dominantnou
snaha o dynamiku a priamočiarosť, ale nie v zmysle jednoznačného
výkladu. Viac sa táto priamočiarosť javí ako strohosť vo výraze s
dôrazom na dôkladný výber každé jedného slova.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...