V rokoch 2007 a 2008 svet zažíval finančný a ekonomický kolaps.
Táto kniha odhaľuje jeho príčiny vrátane čoraz väčšej globálnej
ekonomickej nerovnováhy, rozmach vo využívaní nových finančných
nástrojov, nesprávneho riadenia rizík i úloh, ktoré pri kolapse
zohrali bývanie a zadlžovanie. Odkrýva dôkazy o tom, že keď ku
kolapsu došlo, nebolo vo svete všetko v poriadku a že mnohí
politici a finanční lídri hroziace nebezpečenstvá ignorovali.
Autor, uznávaný odborník v oblasti ekonómie na fakulte Oriel
College Oxfordskej univerzity, popisuje kľúčové udalosti kolapsu a
vysvetľuje hlavné mechanizmy, ktoré prispeli k jeho urýchleniu.
Záchranné nástroje zo strany bánk podrobuje bližšiemu ekonomickému
rozboru, pričom osobitnú pozornosť venuje skrytým spôsobom ich
fungovania a objasňuje, kto v skutočnosti znáša príslušné náklady a
v akej miere dochádza k vzniku nových rizík. Hodnovernosť
argumentov uvedených v knihe sa zvyšuje aj vďaka tomu, že autorovi
sa podarilo identifikovať kľúčové faktory kolapsu a upriamiť na ne
pozornosť verejnosti ešte pred jeho vypuknutím. Na margo tejto
knihy Charles Goodhart, emeritný profesor na Londýnskej škole
ekonómie, odbor bankovníctvo a financie, poznamenal: "Andrew Farlow
napísal doteraz najzaujímavejšiu knihu o finančnom kolapse
(respektíve v období pred ním, počas neho a po ňom), v ktorej sa
pod rúškom živého rozprávania o odhalených ľudských slabostiach
skrýva úctyhodné úsilie (dvadsaťdvastranová bibliografie obsahujúca
autorove prednášky). Keby som mal odporučiť zvedavému laickému
čitateľovi jednu jedinú knihu o tom, čo sa vlastne udialo, bolo by
to práve toto dielo.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Kolaps a jeho dôsledky je 14,26 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...