Kincugi je japonský způsob opravy rozbitého porcelánu pomocí
práškového zlata. Den po dni, týden po týdnu, krok po kroku se
objekt očišťuje, opečovává, opravuje a nakonec obohatí o zlato.
Nejde jen o metodu opravy porcelánu, ale stále více rozšířenou
terapeutickou metodu využívanou metaforicky i při léčení lidí.
"Legenda praví, že šógun Jošimasa Ašikaga (1435–1490) používal
během čajového obřadu vždy svou oblíbenou misku (chawan). Jednoho
dne se však rozbila. Poslal ji proto do Číny, odkud pocházela, aby
ji tam opravili. Z výsledku byl ovšem velmi zklamaný. Po mnoha
měsících se mu vrátila miska opravená pomocí ošklivých kovových
háčků, které ji nejen hyzdily, ale zároveň nebyly nepropustné.
Pověřil proto své japonské umělce, aby našli jiné, efektivnější, a
především estetičtější řešení. A tak se zrodilo umění kincugi."
"Dokonce se říká, že umění kincugi je natolik ceněné, že někteří
estéti schválně rozbíjejí své vázy nebo misky právě proto, aby je
pak mohli nechat předělat. Aniž byste museli rozbít všechny vaše
cenné předměty, můžete se na cestě ke svému vlastnímu uzdravení
inspirovat filozofií kincugi a dojít tak daleko, že naleznete svou
jednotu a vlastní zář. Vy sami, jako živoucí kincugi, se můžete
změnit a stát se silnějšími prostřednictvím svých zkušeností."
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...