Publikácia doc. Antona Szomolányiho, ArtD. s názvom "Kamera - beží
2 …" voľne nadväzuje na prvý diel publikácie s rovnakým názvom,
ktorý vyšiel tlačou v roku 2016. Kým v predošlej knižke sa autor
venuje najmä fyzikálnym vlastnostiam svetla a základným tvorivým
postupom pri vzniku filmového obrazu, nová publikácia zdôrazňuje
význam najnovších praktických poznatkov v digitálnej filmovej
tvorbe. Čitateľ dostane odpoveď na nové otázky, ktoré prináša
digitálna filmová prax. Monografia je zameraná najmä na praktické
riešenia kameramanskej tvorby podľa najnovších trendov. Kniha je
rozdelená do 33 kapitol, vychádza pritom z praktických potrieb
kameramana - tvorcu a vysvetľuje podrobne rôzne tvorivé situácie a
postupy. Ako možno riešiť smerovanie pohľadu respondenta pri
filmovej výpovedi, či pravidlo pre nastavenie správnej výšky
snímacej kamery. Szomolányi skvelo objasňuje významné postupy
súčasnej digitálnej exponometrie, lebo len ony umožnia vznik
plnohodnotného filmového digitálneho obrazu. Vysvetľuje proces
prevodu scénického obrazu, teda predmetnej reality, do výtvarne
expresívneho filmového tvaru. Transformačný proces, ktorý pritom
prebieha dnes stále nie je definitívny, vyvíja sa, a pre každý typ
profesionálnej kamery používa dokonca vlastný firemný formát
spracovania surových (RAW) obrazových dát. Podstatou však je, že
digitalizácia snímaného obrazu už konečne pripomína ten
logaritmický prevod, ktorý my kameramani dávno poznáme z definícií
tzv. fotochemických senzitometrických charakteristík klasického
filmu. Pravda s istými novými špecifikami a technickými
zvláštnosťami. Logaritmické 3D farebné charakteristiky tzv. 3D
LUT-ky nahradili pôvodné filmové senzitometrické krivky. Autor
textu tu bez zbytočnej matematiky a fyziky vysvetľuje podstatu
tohto procesu a dáva praktické návody, ako všetky najnovšie
poznatky reálne využiť. Kameraman a pedagóg Anton Szomolányi
správne upozorňuje na to, že digitálna exponometria je dnes v
neustálom vývoji. Vznikajú nové (HDR) postupy aj meracie pomôcky
pre posúdenie správnej hodnoty expozície snímku. Preto odporúča
mladým kameramanom stále platnú metódu objektívneho merania
expozičného osvetlenia pomocou meracích prístrojov. Problematika
súčasnej digitálnej filmovej tvorby je už natoľko rozsiahla, že
vznik tejto monografie možno iba privítať. Pomôže objasniť veľký
rozsah nových potrebných znalostí.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Kamera! Beží... 2 diel je 17,96 €
BUBNY JESENE je v poradí štvrtá kniha zo série OUTLANDER. Claire a
Jamie spolu s Jamieho synovcom Ianom nachádzajú v kolónii Severná
Karolína miesto, kde by sa usadili. Hľadajú spôsob, ako neprekročiť
nebezpečnú hranicu medzi patronátom guvernéra Tryona a Clairiným
poznaním nadchádzajúcej revolúcie v Amerike, ale aj medzi pomocou
Jamieho tety Jocasty, poslednej z klanu MacKenzieovcov
(„MacKenzieovci sú šarmantní ako škovránky v poli, ale aj prefíkaní
ako líšky.“) a nežiaducimi záväzkami v podobe otrokov na jej
plantáži. Keď nájdu miesto v horách a postavia si svoj prvý zrub,
ich novonadobudnutý život je síce šťastný, ale aj s príchuťou
trpkosti pri spomienke na Briannu – dcéru, ktorú Claire opustila a
Jamie nikdy neuvidí. Aj Brianna neustále premýšľa o svojich
rodičoch. V historických záznamoch objaví nebezpečnú informáciu –
správu o vypuknutí požiaru na Fraserovej holi. Základná dilema
cestovateľov v čase sa objavuje opäť: Môžeme meniť minulosť? Ak
áno... za akú cenu? Roger MacKenzie našiel rovnaké oznámenie v
novinách a rozhodol sa Brianne o ňom nepovedať. Nechcel, aby
riskovala svoj život pre niečo, čo sa nedá zmeniť. Ani ona sa mu
nezdôverí, ale poštou mu doručia Briannine škatule s osobnými
vecami a rodinnými rozpomienkami s lístkom, na ktorom je napísané:
„Každý potrebuje históriu. Toto je moja história. Prosím ťa,
postaraj sa o ňu, kým sa nevrátim.“ Vtedy sa Roger prikláňa k
myšlienke, že správu v novinách našla aj ona. Roger nasleduje
Briannu do minulosti, kam sa vybrala pátrať po svojich rodičoch,
aby sa pokúsila zachrániť ich životy. Keď zistí, že odplávala do
Ameriky, sám nasadne na loď, na ktorej je kapitánom Stephen Bonnet.
Ako funguje cestovanie v čase? Kto dokáže prejsť časovou trhlinou a
ako? Aké sú riziká cestovania v čase? A tí, ktorí môžu cestovať v
čase, prečo sú ochotní všetko riskovať? Len a len pre lásku.
Preklad: Zuzana Filadelfi „Výnimočný.” – Minneapolis Star Tribune
„Excelentný.” – Rocky Mountain News „Trhák.” – The Wall Street
Journal „Vynikajúci román... Nervydrásajúca výprava v čase a
priestore plná nezodpovedaných otázok.” – Publishers Weekly
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...