'Fascinating and forensically scrupulous.' John Banville,
GuardianWhen Franz Kafka died in 1924, his loyal champion Max Brod
could not bring himself to fulfil his friend's last instruction: to
burn his remaining manuscripts. Instead, Brod devoted the rest of
his life to editing, publishing and canonizing Kafka's work. By
betraying his friend's last wish, Brod twice rescued his legacy -
first from physical destruction, and then from obscurity.But that
betrayal was also eventually to lead to an international legal
battle: as a writer in German, should Kafka's papers come to rest
in Germany, where his three sisters died as victims of the
Holocaust? Or, as a Jewish writer, should his work be considered as
a cultural inheritance of Israel, a state that did not exist at the
time of his death?Alongside an acutely observed portrait of Kafka,
Benjamin Balint also traces the journey of the manuscripts Brod had
rescued when he fled from Prague to Palestine in 1939 and offers a
gripping account of the Israeli court case that determined their
fate. He tells of a wrenching escape from the Nazi invaders of
Czechoslovakia, of a love affair between exiles stranded in Tel
Aviv, and of two countries whose national obsessions with the past
eventually faced off in the courts. For fans of Philippe Sands'
East West Street, in Kafka's Last Trial Benjamin Balint invites us
to consider Kafka's remarkable legacy and to question whether that
legacy belongs by right to the country of his language, that of his
birth, or that of his cultural affinities - but also whether any
nation state can lay claim to ownership of a writer's work at all.
Muž v čiernom unikal cez púšť a pištoľník kráčal v jeho stopách.
Roland Deschain z Gileadu, posledný pištoľník v Stredsvete, samotár
putujúci po ceste dobra a zla, stopuje tajuplného mága so
schopnosťou oživovať mŕtvych, známeho iba ako muž v čiernom. Na
svojej výprave po Mohainskej púšti zamorenej démonmi sa Roland
vzoprie pomätenej kazateľke a jej vražedným ovečkám, zoznámi sa s
príťažlivou ženou Alice, vedie rozhovor s démonom a napokon sa
spriatelí s chlapcom z nášho sveta. Jake Chambers sa pridá k
Rolandovi, ale zatiaľ čo pištoľník putuje so svojím mladým
spoločníkom, muž v čiernom si odnáša jeho dušu vo vrecku. Kto je
muž v čiernom a čo vie o Temnej veži? Kde je hranica medzi dobrom a
zlom? V úvodnom diele dnes už legendárnej série Temná veža Stephen
King predstavuje výnimočný svet pustatiny plný vizuálne
ohromujúcich scenérií a nezabudnuteľných postáv. Pištoľník
kombinuje prvky vedecko-fantastického románu, futuristickej
antiutópie, spaghetti westernu, hororu a vysokej fantasy. Prvý diel
vyšiel v roku 1982, novšie vydania sú doplnené o autorov úvod.
Preložil Michal Jedinák
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...