'Fascinating and forensically scrupulous.' John Banville,
GuardianWhen Franz Kafka died in 1924, his loyal champion Max Brod
could not bring himself to fulfil his friend's last instruction: to
burn his remaining manuscripts. Instead, Brod devoted the rest of
his life to editing, publishing and canonizing Kafka's work. By
betraying his friend's last wish, Brod twice rescued his legacy -
first from physical destruction, and then from obscurity.But that
betrayal was also eventually to lead to an international legal
battle: as a writer in German, should Kafka's papers come to rest
in Germany, where his three sisters died as victims of the
Holocaust? Or, as a Jewish writer, should his work be considered as
a cultural inheritance of Israel, a state that did not exist at the
time of his death?Alongside an acutely observed portrait of Kafka,
Benjamin Balint also traces the journey of the manuscripts Brod had
rescued when he fled from Prague to Palestine in 1939 and offers a
gripping account of the Israeli court case that determined their
fate. He tells of a wrenching escape from the Nazi invaders of
Czechoslovakia, of a love affair between exiles stranded in Tel
Aviv, and of two countries whose national obsessions with the past
eventually faced off in the courts. For fans of Philippe Sands'
East West Street, in Kafka's Last Trial Benjamin Balint invites us
to consider Kafka's remarkable legacy and to question whether that
legacy belongs by right to the country of his language, that of his
birth, or that of his cultural affinities - but also whether any
nation state can lay claim to ownership of a writer's work at all.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...