V románe Gabriely Adamesteanovej Fontána di Trevi sa završuje osud
emigrantky Leti?ie Braneovej, ktorá emigrovala do Francúzska a žije
tam, ale často sa vracia do Rumunska, kde sa narodila a prežila
mladosť. Jeden z dôvodov jej návratov do Bukurešti je pragmatický –
reštitúcia rodinného majetku. Nie však jediný. Jej návraty sú
predovšetkým spomienkami na minulosť, ktorú tam musí najskôr nájsť,
aby sa s ňou mohla vyrovnať. V Bukurešti sa vždy ubytuje u svojich
priateľov z mladosti Sultany a Aureliána, ktorí vystupujú v románe
„naživo“, ale spolu s ostatnými evokovanými postavami predstavujú
celú generáciu. Tú, čo v 50. rokoch poznala iba strach, neskôr žila
veľmi opatrne a podozrievavo a až v čase zrelosti spoznala aj
slobodu, ktorá sa ale rýchlo zvrhla na anarchiu. Aj preto je
Fontána di Trevi – fikčný príbeh na pozadí dejinných udalostí –
často označovaná ako román o postkomunistickom Rumunsku. Je to však
aj kniha o ľudskej pamäti, o tom, ako možno zachovať kontinuitu
alebo ako zmieriť minulosť s prítomnosťou. Titul románu je
metaforou návratu, ktorý symbolizuje známa rímska fontána. Štýl
románu je pútavý, predovšetkým vďaka neustálemu prelínaniu
prítomnosti a nedávnej minulosti. Predstavuje reálie komunistického
Rumunska, ktoré môžu vyvolať v tých, čo ich zažili, trpkú
spomienku, v mladších zas smiech, údiv alebo aj nepochopenie.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...