Základy naší civilizace jsou ohroženy. Vyklikáváme si mozek z
hlavy. Digitální média nás zbavují nutnosti vykonávat duševní
práci. To, co jsme dřív prováděli jednoduše pomocí rozumu, nyní
obstarávají počítače, smartphony, organizéry a navigace. To s sebou
nese nezměrné nebezpečí, říká neurovědec Manfred Spitzer. Výsledky
výzkumů, které zmiňuje, jsou alarmující. Na digitálních médiích
vzniká závislost. V dlouhodobém horizontu poškozují tělo a
především mysl. Jakmile přestaneme vyvíjet duševní úsilí, ochabuje
nám paměť. Nervové spoje odumírají, ty nové nepřežijí, protože jich
není třeba. U dětí a mladistvých dramaticky klesá vinou digitálních
médií schopnost učení a výsledkem jsou poruchy pozornosti a čtení,
úzkost a otupělost, poruchy spánku a deprese, nadváha, sklony k
násilí a úpadek společnosti. Spitzer ukazuje obavy, jež tento vývoj
vzbuzuje, a vybízí k omezení konzumního způsobu života, především u
dětí, abychom zabránili digitální demenci. V Německu i anglosaském
světě vzbudila kniha značný ohlas mimo jiné i ze strany rodičů a
pedagogů, nicméně reakce odborné veřejnosti byly dosti
kontroverzní.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Digitální demence je 21,12 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...