Úlohou ocenenia CE ZA AR (Cena za architektúru) je zdôrazňovať
kultúrnu hodnotu architektonických diel, podporovať excelentnosť
profesionálnych výkonov architektov, no predovšetkým kultivovať
verejné povedomie o nutnosti rozvoja kvalitnej architektúry, ako
základného princípu zvyšovania kvality prostredia vytváraného
výstavbou. Práve z toho dôvodu Slovenská komora architektov
každoročne prezentuje nominované diela, ako najlepšie
architektonické diela s osobitným významom v jednotlivých
kategóriách, ktoré si pre svoju originalitu a výnimočnosť zaslúžia
osobitnú pozornosť The task of the CE ZA AR Prize (Prize for
Architecture) is to emphasise the cultural value of architectural
works, to support the excellency of professional interventions of
architects, but mainly to cultivate public awareness about the need
for high-quality architecture as the basic principle of improving
the quality of environment created through construction. This is
the precise reason why the Slovak Chamber of Architects presents
each years nominees as the best architectural works with special
significance in the individual categories that deserve special
attention for their original and extraordinary character.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...