Three new graphic design courses, detailed in this volume, comprise
a critical companion to Reinfurt’s bestselling DIY textbook, A
*New* Program for Graphic DesignThis volume expands David
Reinfurt’s uniquely pragmatic and experimental approach to pedagogy
into a collaborative project that weaves together a multiplicity of
voices to present a polyphonic approach to design history and
teaching. Three of Reinfurt’s new Princeton University graphic
design courses—C-i-r-c-u-l-a-t-i-o-n, M-u-l-t-p-l-i-c-i-t-y and
R-e-s-e-a-r-c-h—developed explicitly in the context of remote
teaching and in light of urgent realignments around whose stories
get told and who does the telling, are presented in this follow-up
to A *New* Program for Graphic Design (Inventory Press/D.A.P.,
2018). C-i-r-c-u-l-a-t-i-o-n examines the distribution networks for
graphic design including electronic and conventional
means.M-u-l-t-p-l-i-c-i-t-y, taught with mathematics professor
Philip Ording, explores graphic design from the perspective of
topology and topology through the practice of graphic design.
R-e-s-e-a-r-c-h is an advanced graphic design class which
cultivates an exploratory and expansive design process and
investigates what the term ",",design research",", has meant at
different points in design history. From these separate angles
comes a collaborative and cooperative way of telling and teaching
design history, taking on subjects from the Detroit Printing Co-op,
Corita Kent and Charles and Ray Eames, to Giuseppe Peano, Marshall
McLuhan, Sylvia Harris and Virgil Abloh.Through a series of
in-depth historical case studies and assignments that progressively
build in complexity, the book serves as a practical guide to
visually understanding the history—and shaping the future—of our
designed world. David Reinfurt is an independent graphic designer
and writer based in New York City. He worked as an interaction
designer at IDEO from 1995 to 1997, where he was the lead designer
for the MTA Metrocard vending machine interface.In 2000, Reinfurt
formed the graphic design practice O-R-G inc., followed by Dexter
Sinister in 2006 and the Serving Library in 2012. He has taught at
Princeton University since 2010.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...