Zmysel na ceste svedomia a cnosti

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 6,79 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Zmysel na ceste svedomia a cnosti kúpite na Gorila.sk
Gorila.sk
6,79 €
Skladom (dodanie do 14 dní)

Krátky popis
Verejnosti predkladané dielo obsahuje dve štúdie charakteru vedeckej monografie, ktoré sa, každá zo špecifického uhla pohľadu, zaoberajú relevanciou otázky zmyslu na ceste človeka životom. Prvá špecifikuje cestu svedomia, druhá ponúka pohľad na cestu cnosti. Obe štúdie sa na jednej strane dopĺňajú a vzájomne osvetľujú, na druhej strane ich spája spoločná tendencia zaoberať sa zmyslom nielen ako niečím, k čomu človek vo svojej slobode smeruje, ale súčasne ako niečím, čo sa človeku otvára ako dar, ako milosť. Nejde teda o jednostranné ľpenie na možnostiach človeka, ale o vyniknutie tvorivej sily Ducha Svätého, ktorý robí všetko novým. Obsah: Predhovor. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Človek ako osoba v dimenzii svedomia v prihliadnutí na kontext Amoris laetitia (Ivan Kútny) . . . . . . . . . . . 9 Úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1 Kontext a impostácia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.1 Danosti súvisiace s uchopením svedomia v Amoris laetitia . . . 17 1.2 Kontexty použitia pojmu svedomie v exhortácii. . . . . . . . . 21 1.3 Impostácia hermeneutického kľúča. . . . . . . . . . . . . . . 27 2 Tajomnosť svedomia a jeho špecifi ckosť vo vzťahovosti lásky . . . . . 34 2.1 Svedomie v prizme svetla cesty a zmyslu . . . . . . . . . . . . 42 2.2 Sprevádzanie a spoluformovanie svedomia na ceste . . . . . . . 47 Záver . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Zoznam použitej literatúry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Kauzalita cnosti ako cesty podľa Tomáša Akvinského (Andrea Blaščíková) . . . 63 Úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 1 Kauzalita cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 1.1 Teória štyroch príčin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 1.2 Predmetná defi nícia cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 2 Formálna príčina cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 2.1 Cnosť ako dobrý habitus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 2.2 Cnosť ako zdokonalenie bytia a konania . . . . . . . . . . . . 78 3 Materiálna príčina cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 3.1 Myseľ ako subjekt cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 3.2 Zmyslová žiadosť ako subjekt cnosti . . . . . . . . . . . . . . 85 4 Cieľová príčina cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 4.1 Posledný cieľ a prostredné ciele vôle . . . . . . . . . . . . . . 91 4.2 Dve úrovne cieľovej príčiny cnosti . . . . . . . . . . . . . . . 95 5 Pôsobiaca príčina cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 5.1 Získaná a vliata cnosť. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 5.2 Postupnosť na ceste cnosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Záver . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 Zoznam použitej literatúry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 Doslov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 O autoroch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 Ivan Kútny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 Andrea Blaščíková . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Universitas Tyrnaviensis - Facultas Theologica
Naše tipy


Matematika 7
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku. Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických, alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy. Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie ročníky osemročných gymnázií.