Pod pojmem Sedlčansko rozumíme část území středního Povltaví, které
bylo vymezeno hranicemi soudního a od roku 1855 také samosprávného
okresu Sedlčany. Město Sedlčany sehrávalo ve své tisícileté
historii důležitou roli v životě obyvatel středního Povltaví. O
historii a proměnách tohoto regionu pojednává další svazek z edice
Zmizelé Čechy. Úvodní textovou část doplňuje 134 archivních, ve
velké většině nepublikovaných, fotografií. Jiří Páv (1934)
vystudoval gymnázium v Sedlčanech a obor historie s filozofií na FF
UK v Praze. působil jako učitel na sedlčanských školách a gymnáziu.
Regionální vlastivědný pracovník, dlouholetý správce sbírek
sedlčanského muzea. Významně přispěl k vybudování nové moderně
pojaté muzejní expozice roku 2002 PhDr. Lubomír Procházka, CSc.,
(1956) absolvent oboru národopis-dějepis na FF UK v Praze. Postupně
působil v Ústavu pro etnografii a folkloristiku ČSAV v Praze, dále
ve Středočeském muzeu v Roztokách u Prahy a od roku 1999 v
Hornickém muzeu Příbram. Externě působí též v Ústavu etnologie FF
UK v Praze
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...