Žiak, učiteľ a výučba

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 14,83 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Žiak, učiteľ a výučba kúpite na Gorila.sk
Gorila.sk
14,83 €
Skladom (dodanie do 14 dní)

Krátky popis
Predkladaná vysokoškolská učebnica má pätnásť kapitol, ktoré usústavňujú učivo všeobecnej didaktiky. Autori však zvolili trochu netradičné poradie kapitol. V odborných publikáciách sa často vyskytuje zaradenie kapitoly o koncepciách výučby na posledných miestach. Autori publikácie akcentujú dôležitosť koncepcií výučby, nakoľko ich považujú za nosné entity utvárania učiteľovej individuálnej koncepcie vyučovania už u študentov učiteľstva. Preto kapitolu o koncepciách výučby zaradili už do prvej tretiny učebnice – za úvodné kapitoly o didaktike ako vede (kap. 1), vyučovacom procese ako systéme (kap. 2), cieľoch (kap. 3) a obsahu výučby (kap. 4). Po predstavení dvanástich vybraných koncepcií výučby (kap. 5) nasleduje podľa autorov kľúčová kapitola „Transmisia verzus konštrukcia v realizácii výučby“ (kap. 6), v ktorej je ukázaná, akcentovaná a argumentovaná rozdielna až protikladná pozícia dvoch základných a aj v súčasnosti veľmi diskutovaných paradigiem výučby – transmisívnej a konštruktivistickej až sociálnokonštruktivistickej. Každá z týchto paradigiem je prítomná ako bázová platforma vo viacerých nami uvádzaných koncepciách výučby. Až keď študent didaktiky nadobudne istý prehľad o týchto bázových a zároveň antagonistických paradigmách výučby, sú mu predložené ďalšie kapitoly, ktoré sa už podrobnejšie zaoberajú jednotlivými systémovotvornými prvkami výučby/vyučovacieho procesu. Záverečné tri kapitoly sú zamerané na výskum/skúmanie výučby a jej možné metodologické uchopenie a na prezentovanie dvoch výskumných štúdií – skúmania procesu výučby v nižšom sekundárnom vzdelávaní (2. stupeň základnej školy) a skúmania výučby vysokoškolského kurzu všeobecnej didaktiky.

Zobraziť všetky knihy autora Renáta Tóthová, Dušan Kostrub, Štefánia Ferková
Výber kníh vydavateľa Rokus

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Rokus
Naše tipy


Myšlienky k sebe samému
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy, a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou. Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca Aurelia.