Hella S. Haasse (2. 2. 1918 – 29. 9. 2011) patrí k najvýznamnejším
autorkám povojnovej severonizozemskej literatúry. Narodila sa v
Batavii (dnešná Jakarta), od roku 1938 žila v Amsterdame a
začiatkom 1980tych rokov sa presťahovala do Francúzska. Vydala
takmer sedemdesiat literárnych diel, z toho vyše dvadsať románov,
niekoľko zväzkov poviedok, knižných esejí, autobiografických prác,
cestopisov, písala však aj poéziu a divadelné hry. Debutovala
novelou s východoindickou témou Oeroeg (1948), krátko nato sa
preslávila románom o poslednom stredovekom trubadúrovi Karolovi
Orleánskom Les očakávania (1949) a prózou z prostredia talianskej
renesancie Šarlátové mesto (1952). K najvýznamnejším dielam
autorkinho neskoršieho obdobia patrí historická próza Páni čajových
plantáží (1992, po česky 2003) a román Oko kľúča (2002). Za svoju
tvorbu získala Hella S. Haasse niekoľko najvyšších domácich
literárnych ocenení, jej knihy sú preložené do mnohých jazykov. Po
slovensky vyšla v roku 2001 jej historická fikcia Nebezpečná
známosť alebo Daalenberské listy (1976) a v roku 2007 existenciálna
novela Skrytý prameň (1950). Kultúrnohistorická úvaha Helly S.
Haasse Záhrady v Bomarze (1968) patrí k vrcholom povojnovej
nizozemskej esejistiky.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...