Dvanásťročný Martin z ničoho nič ochorel. Bolo to vážne, jeho
stav sa zhoršoval a lekári boli bezmocní. Postupne prestal chodiť,
hýbať očami a napokon aj hovoriť. Nevnímal okolitý svet,
neprítomne civel pred seba a v štrnástich rokoch bola z neho už len
bezduchá telesná schránka. No jedného dňa sa jeho myseľ začala
prebúdzať. A potom strávil nepredstaviteľných desať rokov pri plnom
vedomí uväznený vo vnútri nehybného tela, kým si jedna vnímavá
terapeutka nevšimla reč jeho očí. Vtedy sa všetko začalo meniť k
lepšiemu a Martin sa naučil komunikovať pomocou prístroja. Svoj
príbeh vyrozprával v knihe Väzeň vo vlastnom tele. Úprimne v nej
opísal mrazivé podrobnosti zo života nehybného človeka, ktorý
intenzívne vnímal okolitý svet – počnúc zneužívaním ľuďmi, ktorí sa
nazdávali, že jeho mozog už dávno nepracuje, až po nádej, ktorú mu
dodávali tí, čo verili v jeho návrat medzi „živých“. Martinovo
rozprávanie nám predstaví svet zdanlivej temnoty a hlboko sa dotkne
čitateľovej duše svojou múdrosťou, humorom a vďačnosťou k životu.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...