V bubline internetu
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
8,28 €
Gorila.sk
8,28 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Krátky popis
Naša pozornosť a súkromné údaje sú tovarom na predaj. Aby sme si to
nevšimli, na internete nás systém uzatvára do informačnej a
sociálnej bubliny. V nej sa cítime príjemne. Čoraz viac ľudí je aj
preto závislých od mobilu, či počítačov. Navyše sme v ére
informačnej vojny, ktorú zatiaľ prehrávame. Aké triky používajú tí,
ktorí nás chcú zmanipulovať? Ako sa dá brániť? O tom je kniha V
bubline internetu. Normálne by stačilo poradiť, aby sme na
internete jednoducho použili zdravý rozum. Lenže internet a
sociálne siete sú prostredie, ktoré zdravý rozum aktívne ohlupujú.
Preto je dobré, ak poznáte stratégie, akými na nás útočia. Potom sa
viete aspoň čiastočne brániť. Naša pozornosť je tovarom. Na
internete okolo každého z nás vytvárajú počítačové systémy niečo
ako informačnú a sociálnu bublinu. Je to bublina, v ktorej sa dobre
cítime a nechceme ju opustiť. Ako vzniká ona informačná bublina?
Systém odhadne, čo vám má zobrazovať a čo pred vami začne skrývať.
Vytvorí tak pred vami nový obraz sveta. V ňom je vidieť len to, na
čo zvyčajne reagujete a čo vás udrží v pozornosti. Dôvod? Aby ste
boli dlhšie pripojení. Čím dlhšie ste pripojení, tým viac môžu na
vás IT firmy zarobiť. Aký obraz o svete si vytvoríte? Len taký, aký
sa dá zložiť z filtrovaných čriepkov z vašej osobnej sociálnej,
informačnej internetovej bubliny. Váš obraz sveta je teda
spolu-vytvorený algoritmami súkromných firiem! To sú nové problémy
doby, na ktoré nie sme celkom pripravení. Na internete nájdeme
odpovede na naše otázky. Ale aké sú to odpovede? Neraz nás odvedú
celkom chybným smerom. Prečo? Pretože na internete je dosť ľudí,
ktorí zarábajú na tom, ak vás uvedú do omylu. Potom vám ľahšie
niečo predajú. Títo špekulanti vedia veci naaranžovať tak, aby sa
zmocnili našich peňazí. Spomeňte si na weby šarlatánov. Tvária sa,
že nám dávajú rady o zdraví. Zneužívajú náš strach, ktorý lživými
článkami sami vytvárajú. V skutočnosti vám však len podsúvajú
predaj zbytočných produktov. Neváhajú šíriť hlúposti, poplašné
správy, hoaxy. Živia sa tým. V knihe sa preto venujem mnohým z
týchto trikov. Oplatí sa ak o nich viete. Ak poznáte princípy
nátlakového predaja a myšlienkové pasce, nenaletíte. Nedovolíte,
aby niekto manipuloval s vašou zvedavosťou či strachom. Ľahšie
rozoznáte znaky podvodu. Používate sociálnu sieť? Mali by ste mať
úplne jasno v jednej veci: Ste bezplatný výrobný nástroj v ich
fabrike na peniaze. Váš životný čas a pozornosť je ich produktom.
Vy sa pozeráte a sociálna sieť zarába. Vie speňažiť váš čas, vašu
pozornosť a vaše osobné údaje. Sociálna sieť je nahraditeľná.
Bežným životom. Avšak ak nahradíte bežný život sociálnou sieťou, vo
výsledku sa budete cítiť horšie. Len si to všimnete s oneskorením,
pretože sociálna sieť vás príliš rozptyľuje. Miro Veselý hovorí:
„Vyhýbajte sa ľuďom, ktorí sa snažia do vašej hlavy vyhodiť svoje
smetie, vytlačiť svoj hnis a vyliať si svoju zlosť. Nespravte si z
hlavy skládku cudzieho odpadu.“ V knihe V bubline internetu sa
dozviete aj toto: •Ako a prečo vzniká informačný chaos. •Akými
marketingovými trikmi vás obchodníci vedia pripraviť o peniaze.
•Ako niektoré weby zarábajú na publikovaní poloprávd, či na
chybných informáciách o zdraví. •Veľký zoznam trikov známych aj ako
nátlakový predaj. •Zoznamy rafinovaných manipulatívnych techník,
ktoré vás donútia kúpiť niečo, čo ani veľmi nechcete. •Známe chyby
v myslení, ktoré často zneužívajú manipulátori aby nás ovplyvnili.
•Triky, ktoré vedome, cielene a plánovane používajú vyhľadávače a
sociálne siete na to, aby sme sa stávali čoraz viac závislí od ich
služieb. •Kontrolné body, či ste závislí od mobilu, počítačov,
alebo sociálnej siete. •Naučíte sa rozoznať, kedy sa váš život mení
na stroj, ktorým zarábate peniaze nadnárodným korporáciám. Bude na
vašom rozhodnu