Kniha přináší český překlad tří raných programových textů
francouzského „novosokratika“ a „filosofa dialogu“ Gabriela Marcela
(1889–1937), který pořídila Peluška Bendlová. Jsou to jednak eseje
Existence a objektivita (1925) a Postavení ontologického tajemství
a jeho konkrétní přiblížení (1933), jež se upínají k Marcelovu
Metafyzickému deníku z let 1914–1923, jednak přednáška Můj základní
záměr, kterou Marcel proslovil na univerzitě v Gentu v roce 1937.
Peluška Bendlová napsala též důkladnou úvodní studii Mezi reflexí a
vírou, v níž uvedené tři texty analyzovala v kontextu celého
Marcelova filosofického díla. Kromě toho přeložené texty opatřila
poměrně rozsáhlými poznámkami pod čarou, které obsahují její
komentáře doplněné o český překlad tematicky relevantních výňatků z
Marcelových stěžejních děl z let 1951–1973, v nichž francouzský
myslitel své někdejší filosofické úvahy revidoval, pozměnil či dále
rozvedl. Kniha je posledním plodem více než dvě desítky let
trvajícího marcelovského studia Pelušky Bendlové (1931–2019). Je
vydána z její literární pozůstalosti.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Tři programové texty existenciální filosofie Gabriela Marcela - Peluška Bendlová je 9,38 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...