Based on select writings from an exceptional Amsterdam archive
containing more than two thousand Dutch diaries from World War II,
The War Diaries illuminates a part of history we haven’t seen in
quite this way before. Nina Siegal, an accomplished journalist and
novelist, weaves together excerpts from the daily journals of
collaborators, resistors, and the persecuted—a Dutch Nazi police
detective, a Jewish journalist imprisoned at Westerbork transit
camp, a grocery store owner who saved dozens of lives—into a
braided nonfictional narrative of the Nazi occupation and the Dutch
Holocaust, as individuals experienced it day by day. Siegal
provides the context, both historical and personal, while she tries
to make sense of her own relationship to this past.As a
“second-generation survivor” born and raised in New York, she
attempts to understand what it meant for her mother and maternal
grandparents to live through the war in Europe in those times. When
Siegal moved to Amsterdam, those questions came up again, as did
another horrifying one: Why did 75 percent of the Dutch Jewish
community perish in the war, while in other Western European
countries the proportions were significantly lower? How did this
square with the narratives of Dutch resistance she had heard so
much about, and in what way did it relate to the famed Dutch
tolerance? Searching and singular, The War Diaries takes us into
the lives of seven diary writers and follows their pasts into the
present, through interviews with those who preserved and inherited
these diaries. Along the way, Siegal investigates the nature of
memory and how the traumatic past is rewritten again and again.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...