Boris Piľňak (vl. m. Boris Vogau, 1894 – 1838) – ruský sovietsky
prozaik rusko-nemeckého pôvodu. Jeho rozporuplnú literárnu kariéru
odštartoval kaleidoskopický román Holý rok (1922) o októbrovej
revolúcii 1917 a porevolučnom vývoji v Rusku. Tento a nasledujúci,
rovnako kontroverzný román Stroje a vlky (1925) urobil z Piľňaka
jedného z najvydávanejších a najdiskutovanejších spisovateľov 20.
rokov 20. storočia v sovietskom Rusku. V jeho na prvý pohľad
roztrieštených (ako samotná porevolučná realita), zdanlivo
chaoticky zmontovaných dielach prebieha neľútostný zápas starej a
prastarej reality v metelici revolúcie o svoje miesto v mozaike
nového, ešte sa len formujúceho sveta. Piľňakovou tragédiou bolo,
že vytváral príliš svojskú a príliš nezávislú a odvážnu predstavu o
tejto epizóde ruských dejín. Prinieslo mu to najprv obdiv a slávu a
neskôr, ku koncu 20. rokov, po vyjdení noviel Nezhasnutý mesiac
(1926) a Mahagón (1929), čoraz agresívnejšiu a nenávistnejšiu
kritiku, čo koncom 30. rokov vyústilo až do obvinení z trockizmu a
špionáže a do jeho popravy v roku 1938. Ale život spisovateľa sa
nikdy bodkou nekončí.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...