Jsou karikatury proroka Muhameda zbytečná provokace, nebo důkaz
svobody slova a uměleckého projevu v západním světě? Lars Vilks
nejspíš nečekal, že se po zveřejnění jednoho obrázku stane terčem
výhrůžek, Al-Kajdá vyzve k jeho likvidaci a stráví zbytek života s
policejní ochranou v utajení. Vilks svou uměleckou kariéru založil
na provokaci a hře s hranicemi. Švédské úřady třeba rozčílil
proslulou instalací Nimis v přírodní rezervaci. Zašel u kresby
proroka Muhammada se psím tělem moc daleko? Niklas Orrenius se také
ptá, jestli současná švédská společnost není pokrytecká a kdo nese
vinu za mrtvé při teroristických útocích. Švédsko se mění z
homogenní společnosti v zemi obyvatel různého původu a mnoha
vyznání. Politici i běžní občasné stojí před novými problémy.
Situace, kterou ve své knize z roku 2016 popsal Orrenius se znovu
proměňuje, Švédsko je laboratoř budoucnosti – a to i pro střední
Evropu, kde prozatím uprchlíci zůstávají především strašákem
předvolebních kampaní.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...