Aký rozdiel je medzi prirodzeným (intuitívnym) a formálno-logickým
usudzovaním? Sú všetky logické chyby zlé? Aké postupy (heuristiky)
používa intuitívne usudzovanie? Prečo sú hybnou silou rozvoja
intelektu sociálne vzťahy? Aké komunikačné riziká sú spojené s
informáciami získanými prostredníctvom svedectva? Na základe čoho
vieme odhadnúť, čo sa deje v mysli iného? Prečo sa etnické
klasifikácie zásadne líšia od iných sociálnych klasifikácií,
napríklad profesijných či športových? Práve na tieto otázky hľadajú
odpovede autori knihy Sociálna inteligencia. Prvú časť knihy tvoria
preklady prác renomovaných zahraničných autorov (D. Kahneman, G.
Gigerenzer, N. Humphrey a D. Sperber). Druhá časť knihy obsahuje
príspevky domácich autorov (J. Bašnáková, M. Filko, M. Kanovský, V.
Kvasnička, E. Pauková, J. Pospíchal a J. Rybár). Sme presvedčení,
že kniha môže pomôcť vedeckým pracovníkom a študentom počítačovej
vedy, psychológie, antropológie, ekonómie a ďalších prírodných a
sociálnych vied zorientovať sa v danej oblasti. Dúfame, že poslúži
aj všetkým, ktorí sa chcú bližšie oboznámiť so súvislosťami medzi
intuitívnym usudzovaním a sociálnou inteligenciou.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...