Obľúbený šlabikár autorského kolektívu Kamila Štefeková, Romana
Culková a Zuzana Takáčová sme prispôsobili potrebám žiakov, preto
sa vám predstavuje v pozmenenej vizuálnej podobe. Hoci ilustrácie
sa líšia iba v maličkostiach, výraznejšia zmena nastala v grafike.
Tá je jemne farebná a je primeranejšia deťom v tejto vekovej
kategórii. Obsahovo a metodicky sa šlabikár nezmenil.
Charakteristika šlabikára v bodoch 1. Tento šlabikár je prvou
učebnicou, ktorú môžeme označiť prívlastkom pracovná učebnica. 2. V
celom šlabikári je permanentne prítomný pomocný aparát v podobe
súboru nápovedných obrázkov umiestených po obvode všetkých strán.
Systematická cielená práca s týmto pomocným aparátom zabezpečuje
bezproblémové osvojenie si písmen a výrazným spôsobom odstraňuje
stres detí z prípadného zabudnutia. 3. Po prvý krát sa v šlabikári
využívajú možnosti farebnej grafiky – najskôr pri všetkých slovách,
potom iba pri náročnejších. 4. Súčasťou šlabikára sa po prvý krát
stali aktivity, ktoré charakterizujeme ako cielené didaktické hry.
Tie sa stali pre deti nielen atraktívnym prostriedkom na zvládnutie
čítania, ale slúžia aj ako zdroj humoru. Sú to práve didaktické
hry, kde si dieťa po prvý krát uvedomuje význam slova alebo vety.
Sú prvým podnetom a prostriedkom pre čítanie s porozumením v čase,
keď im to ešte prvé často nič nehovoriace šlabikárové texty
neumožňujú. 5. Časť šlabikára, ktorú sme si zvykli označovať ako
prípravné obdobie v plnej miere rešpektuje vedomosti, s ktorými
prichádza dieťa do školy, ale svojim obsahom myslí aj na deti,
ktoré potrebujú individuálny prístup. 6. V prípravnom pracujú deti
iba s veľkými tlačenými písmenami, čo je pre pochopenie princípu
čítania postačujúce. S malými tlačenými písmenami sa postupne
zoznámia v šlabikárovej časti. /O problematike elementárneho
čítania sa dozviete viac v príručke Metodický sprievodca k
šlabikáru, ktorý je voľne prístupný na stránke vydavateľstva. / V
ďalšej časti šlabikára sa pracuje už so všetkými písmenami, či už v
súvislých textoch alebo v rôznych didaktických aktivitách a hrách,
ktoré sú súčasťou celého šlabikára, teda aj jeho druhej časti,
ktorá je koncepčne totožná s prvou časťou. Okolo každej dvojstrany
sa nachádza súbor nápovedných obrázkov, ktorý už od začiatku
umožňuje deťom jednoduchšie osvojovanie si písmen a poskytuje
možnosť stretávať sa ihneď so všetkými písmenami. Deti poznávajú
písmená prostredníctvom sluchového rozlišovania hlások na začiatku
slova. Šlabikár obsahuje zmysluplné a vekuprimerané texty a
príbehy. V celom šlabikári sú zaradené cielené, často zábavné
didaktické hry, ktoré podporujú čítanie s porozumením. Na
vyhradených stranách s písanými textami má žiak možnosť
systematicky pracovať s písaným písmom. V spodnej časti každej
strany prípravného obdobia je krátka metodická informácia určená
učiteľovi. Šlabikár Štefeková 1.časť bol v spolupráci s ŠPÚ
experimentálne overený na celoslovenskej vzorke žiakov.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Šlabikár pre prvý ročník základných škôl - 1. časť je 8,82 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...