Tato práce vznikala v kontextu rozvíjející se péče o nadané děti v
České republice a zvyšujícího se zájmu odborné i laické veřejnosti
o tuto problematiku i vzhledem k neoddiskutovatelnému významu
sebehodnocení nejen pro kvalitu podávaného výkonu člověka, ale také
pro jeho značný vliv na celkovou úroveň psychosociálního
přizpůsobení i kvalitu života. Hlavním cílem našeho zkoumání bylo
identifikovat rozdíly v profilech sebehodnocení vztažených k
jednotlivým komponentám sebepojetí a celkovém sebehodnocení mezi
skupinami rozumově nadaných dětí a dětí s průměrným nadáním.
Vycházeli jsme z komponentových koncepcí nadání a osobnostně
vývojového přístupu ke studiu nadání. Do výzkumu jsme zařadili
působení dalších mimointelektových charakteristik: tvořivost,
osobnostní rysy dítěte a matky, vybrané anamnestické rodinné údaje,
citový vztah s rodiči a sourozencem, handicap. Výzkum zahrnoval
také vnímání dostačivosti vztažené k jednotlivým oblastem
sebepojetí (kromě celkového sebehodnocení) z pohledu pedagogů dětí.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...