Jmenuju se Renée. Je mi padesát čtyři a už sedmadvacet let dělám
domovnici v čísle 7 na ulici Grenelle. Je to pěkný soukromý dům se
dvorem a zahradou uvnitř, který je rozdělený na osm velmi luxusních
bytů. Všechny jsou obrovské a v každém někdo bydlí. Jsem malá,
ošklivá, tlustá vdova, mám kuří oka a někdy, když mám těžké ráno,
sípu jako mamut. Naprosto přesně odpovídám tomu, co obecné
společenské vědomí označilo paradigmatem domovnice, takže nikoho by
ani ve snu nenapadlo, že jsem sečtělejší a vzdělanější než všichni
bohatí obyvatelé našeho domu. Jmenuju se Paloma, je mi dvanáct a
bydlím v Paříži v jednom drahým bytě v čísle 7 na ulici Grenelle.
Navzdory všemu tomuhle štěstí a všemu tomuhle bohatství už dost
dlouho vím, že konečná stanice je stejně akvárko. A jak to, že to
vím? Já jsem totiž dost inteligentní. Dokonce výjimečně
inteligentní. Proto jsem se taky rozhodla. Na konci tohohle
školního roku, v den svých třináctých narozenin, tedy přesně 16.
června, spáchám sebevraždu. Muriel Barberyová píše o hlubokých
věcech se svůdnou lehkostí, ironickým jazykem vypráví prostý a
dojemný příběh o setkávání a míjení, o slepotě a vidění, o
pomíjivosti i věčnosti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...