Radoslav Rochallyi v jeho Rovnicovej poézii pracuje vo vizuálnej
matematickej forme. Rochallyi razí myšlienku, že forma nasleduje
funkciu a preto pristupuje k vizuálu funkčne a teda jeho aranžmány
aj keď na prvý pohľad schematické, intenzívne pozývajú čitateľa,
aby sa presunul do priestoru špekulácií. V knihe Rovnicová poézia
je viditeľný rukopis hybridnej tvorby s prvkami Novej avantgardy,
Concrete poetry a čiastočne aj Neo-dada. Jeho poézia je kombináciou
textu a matematického vizuálu. Jeho vizuálne poetické rovnice boli
publikované časopisecky najmä v USA, napríklad v antológiách a
časopisoch vydávaných na Stanford University, California State
University, Dixie State University, Olivet College, alebo Las
Positas College. Radoslav Rochallyi (1980), absolvent filozofie na
FFPU. V rokoch 2005 2009 študoval a ukončil postgraduálne štúdium.
V rokoch 2012 až 2014 študoval MBA na London International Graduate
School. Priebežne študoval kurzy matematiky ako napríklad kurz
lineárnej algebry na Imprerial college London. Tohto roku bude
pokračovať štúdiom matematiky na Matematickom inštitúte na
Sliezskej univerzite (Ak sa nerozhodne, že nebude). Rochallyi je
členom spoločnosti Mensa. Autor píše filozofické eseje, prózu a
poéziu, posledné roky najmä experimentálnu. Publikoval po celom
svete v rôznych prekladoch mimo iného v časopisoch vydávaných
naStanford University, California State University,
Dixie State University, Olivet College, alebo Las Positas College.
Publikoval experimentálnu poéziu aj v cca. 30 medzinárodných
časopisoch ako napríklad v Roanoke Review (US), MAINTENANT (US),
Dreich Magazine (UK), či Recours au poeme (FR).
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...