Dnešný svet sa často javí na oko dokonalý - sociálne siete,
časopisy, médiá ponúkajú denno-denne tisícky fotiek šťastných a
krásnych ľudí. Je veľmi ľahké stratiť sa v tom, pozrieť sa na seba
do zrkadla a myslieť si, že do toho sveta nepatríme. Ibaže my
patríme! A je dôležité, aby deti, ktoré sa čo i len trochu líšia od
ostatných vedeli, že do tohto sveta patria tiež. Každý má právo byť
šťastný. Nehovoriac o tom, že to najväčšie šťastie vychádza z nás
samých. Mojím tajným želaním je, aby sa každý z nás, či už dieťa
alebo dospelý, vedel po prečítaní tejto rozprávky pozrieť s úsmevom
do zrkadla a mal sa rád taký, aký je. K plusu tejto rozprávky patrí
i to, že v nej mnohí vidia pomôcku ako dieťaťu citlivo vysvetliť
tak ťažkú tému, akou je strata milovaného človeka. Rozprávka vo
svojich rýmoch prechádza touto bolestivou témou a učí tak deti
lepšie chápať čo to znamená, ak z nášho života naveky odíde ktosi
blízky. Dej:Rozprávka o Ripkeje nahliadnutím do
denníčka mladého dievčaťa, ktoré sa narodí s rybími ústami. I preto
jej rodičia dajú meno Ripka. Je nemá a v očiach jej rodičov veľmi
zraniteľná pred svetom. Nuž ju vychováva babička, od ktorej sa
Ripka mnohému naučí. Avšak jedného dňa starká umrie a Ripka je
náhle odkázaná sama na seba. Cez bolesť a prázdnotu, ktorá v nej po
starkinom odchode ostane a za pomoci čarovného klbka, ktoré po nej
zdedí, Ripka na vlastnej koži spoznáva, čo je pre ňu v živote
naozaj podstatné a dôležité.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...